FAQ’s

Bestellingen

Hoe moet ik mijn bestelling plaatsen?

Via ons online software programma E-catering plaats je de bestellingen.
Je krijgt een unieke gebruikersnaam en een wachtwoord toegestuurd.

Ben je een organisaties met meerdere uitbatingen? Dan bestaat de mogelijkheid om een overkoepelende masterklant aan te maken. Zo heb je met één paswoord toegang tot alle organisaties van de groep.


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Je kan je bestelling online zelf wijzigen tot 10 werkdagen voor de leverdatum. Wij zijn echter begripvol voor plotse en onverwachte veranderingen in jouw organisatie. Je kan dan in overleg en met akkoord van onze helpdesk telefonisch je bestellingen wijzigen.


Kan ik ook fruitpappen bestellen?

Je kan ook kant-en-klare verse fruitpappen bestellen. Deze bestaan uit 100% vers fruit. Deze worden in de zakverpakking van 1kg gepasteuriseerd. Hierdoor is er ook een koelverse houdbaarheid van 28 dagen.

Momenteel kan je kiezen uit 14 verschillende soorten samenstellingen. Ook met groenten (rode biet of wortel) kan je papjes bestellen. Gezond en lekker!


Leveringen

Wanneer leveren jullie?

Wij voorzien één levering per week per vestiging. Uiteraard kan je de frequentie van de levering in samenspraak van jouw organisatie bespreken.

Wij leveren de maaltijden steeds een dag vóór de feitelijke verbruik datum. Zo hoef je op de dag zelf niet te wachten op je levering.


Moet ik aanwezig zijn wanneer de maaltijden wordt geleverd?

Bij ontvangst van de goederen vragen we dat je levering nakijkt. Zo kan je een eventuele opmerking binnen de 24 uur van levering doorgegeven aan onze helpdesk.

De helpdesk is iedere werkdag bereikbaar tussen 8u00 en 16u00 op het nummer 02/264 98 80.


Hoe lang kan ik de maaltijden in de koelkast bewaren ?

Door onze manier van verpakken zijn alle maaltijden na productie minimum 28 dagen koelvers houdbaar. Wij adviseren om de maaltijden in een aparte koelkast te bewaren op een temperatuur tussen 2°-4°Celsius. Je kan deze in de frigo per dag sorteren. Gemakkelijk toch?


Kan ik de maaltijden invriezen?

De ongeopende verpakkingen kan je, indien de vervaldatum niet is overschreden, nog twee maanden invriezen. Zo heb je ook geen verlies van voedingswaren.

Het volstaat voor het FAVV om de datum van invriezen op de verpakking te vermelden en een inventaris van de ingevroren maaltijden bij te houden.


Hoe zijn de maaltijden verpakt?

De maaltijden verpakken we in onze keuken in onze eigen vacuüm zakverpakking. De verpakkingen zijn recyclebaar. De verpakkingsfolie is geschikt voor gebruik van maaltijden bij kinderen onder de 3 jaar en zijn Bisphenol-A vrij.

De verpakkingen kunnen variëren van 2.4 kg, 1.2 kg, 600gr of mono portie. We passen de verpakkingen automatisch aan op basis van het bestelde aantal maaltijden.

Wordt er toch meer geleverd? Geen probleem,  je betaalt enkel de effectief bestelde maaltijden.


Facturatie en betalingen

Wanneer ontvang ik de factuur?

Je ontvangt de factuur op het einde van de maand, vergezeld van een gedetailleerd overzicht met de ontvangen maaltijden en componenten.


Hoe kan ik betalen?

De uiterlijke betalingstermijn is 15 dagen na factuurdatum. Momenteel voorzien we enkel betalingen via een overschrijving. Als vermelding vragen we je het klantnummer en het factuurnummer als vrije mededeling.


Voedselveiligheid, kwaliteit en opleiding

Maken jullie gebruik van seizoensgroenten?

Onze chefs gebruiken verse aardappelen, vers vlees en kwalitatieve diepgevroren groenten voor het bereiden van de maaltijden. Hierbij houden we ook rekening met de seizoensgebonden producten. Met uitzondering van de tomatenproducten, gebruiken onze chefs geen groenten uit blik voor de productie van de maaltijden.

Onze aardappelpuree maken we altijd van 100% verse aardappelen en niet van vlokken.


Is er een fairtrade en bio-label?

Onze keuken tracht steeds meer en meer met fairtrade producten te werken. Deze producten zijn niet alleen afkomstig uit eerlijke handel, maar zijn bovendien ook van een zeer goede kwaliteit. Zo maken we onze fruitpappen met fairtrade bananenpuree en hebben onze peulvruchten ook dit label.

We trachten zoveel mogelijk met lokale biologisch geproduceerde producten te werken. Zo kopen wij bijvoorbeeld bio-appelen aan rechtstreeks bij de teler aan. De appels voor onze appelmoes en het appelsap kopen we van de lokale tuinbouwschool. Daarbuiten kopen we ook heel veel producten aan bij de producenten rechtstreeks. Onze aardappelen, groenten en vlees komen rechtstreeks zonder tussenkomst van de groothandel naar onze keuken.

Vanaf juni 2021 starten we ook met een apart bio-menu. Hierin garanderen we dat minimum 25% van de samenstelling bestaat uit zorgvuldig geselecteerde biologisch geteelde groenten.


Kan ik een opleiding krijgen?

Je krijgt bij de opstart een gratis opleiding over de regeneratie (opwarmen) en het serveren van de gerechten. Je krijgt ook een opleiding over het gebruik van het bestelprogramma.

Ook krijgt de verantwoordelijke een handboek HACCP en de nodige opleiding om deze procedures uit te voeren. Op vraag kunnen we ook een opleiding voorzien over voedselallergieën.

Alle formulieren die noodzakelijk zijn voor de administratieve verplichtingen met het FAVV zijn door ons netjes voorbereid. Ze kunnen gedownload worden uit het online bestelsysteem.


 

Een gratis proefpakket?

Wij laten je graag zelf eens proeven. Bestel hier je gratis proefpakket en laat ons zeker weten wat je ervan vindt!

Bestel !

Geïnteresseerd in onze maaltijden? Contacteer ons!